Aby som vyhovel EÚ: Táto stránka používa cookies tretích strán (Google). Ak sa vám to nepáči, tak si zakážte cookies v prehliadači, alebo opustite túto stránku.

Vlčie údolie

(vlastná recenzia, vlastnej hry)

Musím priznať, že som s tým mal ambicióznejšie plány. No prechádzanie jednotvárnym lesom v retro grafike sa ako moc zábavné neukázalo, takže som hru odpískal. Jako... dokončiť som to nejak dokončil, hrať sa to dá, hlavné chyby vychytané a je možné sa dobrať nejakého konca. Je však vidieť, že viaceré veci sú proste nedotiahnuté.

O čo tam ide? Nejaký ten príbeh sa dozviete v textoch priamo vo hre, na celé dianie čumíte z pohľadu hlavného hrdinu a celkovo je hra rozdelená na také tri fázy. Najskôr budete hľadať nejakú vežu a to len podľa úbohého rozcestníka na začiatku, takže nie je vylúčené, že zablúdite (v lese sa dá ľahko zamotať) a budete nadávať na autora. Máte síce aj kompas, ale ten ukazuje na sever a nie k veži, takže na sledovanie voľajakej blbej šípky svietiacej na monitore zabudnite. Okrem toho je tá veža v každej hre niekde inde. Popritom vás budú znervózňovať vlčie zavýjania, páč nemáte žiadnu zbraň a stretko s hranato vymodelovaným vlkom môže zabolieť (a viaceré stretká aj zabiť). Môžete maximálne tak zbierať liečivé hríby, ale tých je málo a vlastne sa môže stať, že vás vlky zabijú skôr, ako nejaký nájdete. Podľa valiacej sa hmly viete, ktorým smerom vietor fúka a teda, či idete po vetre alebo proti vetru, no moc sa to využívať nedá a vlk vás väčšinou aj tak zaregistruje skôr, ako ho uzriete (často kvôli hustému porastu).

Drevená šípka ako jediné vodítko na začiatku
Našiel som vežu a nie vlka... Sláva

Ak budete mať štastie, narazíte na zrúcaniny veže (a ďalších pozostatkov v jej okoli), vnútri ktorej bude taký srandovno vymodelovaný ležiaci chlapík, od ktorého sa dozviete ďalšie info a získate zbraň. Hra sa tak dostáva do druhej fázy, v ktorej sa z koristi stáva lovec. Hoci nie som zástancom lovu vlkov v reálnom svete, toto je len blbá hra a ak chcete nejaké tie indície, ktoré vám pomôžu v poslednej fáze hry, tak tých hnusných hranatých vlkov proste zložiť musíte. Na náboje sa tu nehrá, no keď netrafíte, vlk sa dá na útek.

Keď nazbierate dostatok indícií, musíte otvoriť tie správne dvere s pokladom. Herná mapa má tvar štvorca ohraničeného skalnými stenami s rohmi smerujúcich do svetových strán. Vy začínate vždy na juhu, výklenok so štvoro dverami sa vygeneruje v jednom zo zvyšných rohov. Indície, ktoré získavate strieľaním vlkov dávajú dohromady logickú hádanku, ktorá je náhodne generovaná, takže v každej hre je iná. Ide o to, že sú tu štyri dvere, za každými je inak farebná miestnosť - žltá, červená, zelená a modrá - v neznámom poradí. V jednej miestnosti je poklad a v každej z ostatných miestností buď nič nie je (čo je ten lepší prípad), alebo číha smrť, ktorá môže mať podobu jedovatých hadov, otrávených šípov alebo smrtiaceho plynu. Indície sú generované tak, aby sa z nich dalo vydedukovať, akú má každá miestnosť farbu a čo v nej je. Nech si vyberiete akékoľvek dvere, na konci uvídíte správne riešenie (a teda aj info, či ste to rozlúskli, alebo ste zlyhali). Akurát ak otvoríte dvere prázdnej miestnosti, tak stále máte šancu buď vyhrať, alebo zhynúť strašnou smrťou.

Teraz okúsiš olovo
Sakra! Nemám tých indícií nejak málo?

Ostávam verný svojej ješitnosti, takže všetky textúry, objekty, animácie a programovanie som si robil sám a podľa toho to aj vyzerá. Niektoré objekty a textúry pôsobia až smiešne amatérsky. Akurát zvuky zavýjania a vrčania som stiahol z netu, lebo použiť zvuky mojej čivavy by zrejme nemali patričný efekt. V pláne toho bolo každopádne viac. Chcel som spraviť možnosť prerušiť hru a pokračovať neskôr (jednotlivé hry našťastie nie sú príliš dlhé, takže sa dajú prejsť na jeden záťah a dá sa to aspoň pauznúť), hra je pripravená na jazykové mutácie, no voľbu jazyka som tam nedával a chcel som tiež pridať záblesk pri výstrele, či vizuálne notifikácie, keď vás pokúše vlk, vezmete hríb, či získate indíciu. Taktiež som mal v pláne zakomponovať do vášho snaženia opustenú drevenú dedinku, ktorú v lese síce nájsť môžete, ale nemá žiaden význam (akurát pri studni nájdete smerovník ku veži). Vlky sa pri útoku na hráča nevyhýbajú prekážkam a občas sa zaseknú, čo sa mi už taktiež nechcelo riešiť.

Aby som to zhrnul, Vlčie údolie je hra, v ktorej sa pohybujete v náhodne generovanom, i keď dosť jednotvárnom prostredí, takže jednotlivé miesta sú zakaždým rozmiestnené inde a inak. Najskôr si dávate bacha na vlkov, potom ich lovíte a na konci riešite tiež náhodne generovanú logickú hádanku, na ktorú som inak dosť hrdý a plánujem ju zakomponovať do nejakej budúcej a snáď i zaujímavejšej hry.

A keď ste sa s čítaním dostali až sem, tak vás to asi zaujalo a hru si môžete za odmenu stiahnuť. Nič netreba inštalovať, stačí len rozbaliť .zip súbor a spustiť Wofl's Valley.exe (ak sa bojíte, ešte to prežente antivírom :-) ).

Stiahnuť Wolf's Valley